Az óvodások változatos mozgásigénye és cselekvési vágya nagy a kerti játékokon
Életkori adottságaikhoz megfelelően célirányos fa játszótereket alkottunk
Kíváncsi korszak, ismerkednek környezetükkel, többségük halló- és látótávolságon belül akar maradni, a kerti játék használata óriási kihívás számukra. Mozgásigényük hatalmas, egy angol kutatás megállapította: képesek napi 20 km-t megtenni. Szellemük fejlődése a játéktevékenységen keresztül állandósul. 3 éves kortól a gyerekek bizonyos megélt dolgokat saját szemszögükből nézve újra megélnek. A fikciós játékok a harmadik életév kezdetén jelentkeznek először.
A 4-6 évig terjedő időszakban a gondolati játékokban a gyermekek képzeletük hatása szerint cselekednek a játszótéren a lakásban, utazáskor, a kerti játékon, nagyiéknál... , a gyermekek fantáziája rendkívül eleven, ezek a játékok hozzájárulnak a képességeik fejlődéséhez.
Ebben az időszakban jelentkezik a gyermekek szerepjátszása, mely kitágítja élményterüket. A szerepjátékok a valóság utánzásából állnak, kisóvodás korban a környezet utánzása, a nagyóvodás kor tematikus játékaiban a szerep iránti érdeklődés a meghatározó.
A szerep hordozza a témát, így egyszerű társadalmi tapasztalatokra és ismeretekre tesznek szert. Ebben az időszakban a vita- túlnyomórészt a szerepek miatt zajlik. Nyitottak a játékok, játékszabályok aprólékos betartására.
Figyeld meg a saját kerti játékodon miféle szerepeket öltenek magukra a gyermekeid, a játszótér lesz hajó, bevehetetlen vár erőd, repülőtéri irányító torony...